Reklamasjonstaksering

Taksering i forbindelse ved reklamasjon ved eierskifte, overtakelse, skjulte feil og mangler, og håndverkertjenester.

Juridiske forhold vurderes ikke.

Avvik fra avtalt produkt, skjulte feil, mangelfull utførelse mm beskrives i rapport ut fra gitt referansenivå med kostnadsbeskrivelse for å rette på feil og mangler.

Mangelforholdet er et sentralt begrep og måles ut fra byggeforskrifter på søknadstidspunkt/ utførelse tidspunkt, prosjektering, kontrakt og avtale, synlige forhold, opplysninger gitt i salgsdokumentasjon og den allminnelige forventningen man kan legge til grunn ved boligkjøpet.

Sentralt er om mangelen kunne påvirket bolighandelen.

Denne typen taksering er ofte belastende og følsom for kjøper og selger. Da er det greit å forholde seg til en uavhengig takstmann for å vurdere saken og lage en rapport for bruk mot motparten i forhandlinger eller i retten. Rapporten beskriver mangelsforholdet og kostnad ved retting av mangelen.

Ofte er eierskifteforsikring og boligkjøpforsikring tegnet av begge parter. Det skal sikre en trygg bolighandel. Men ikke alltid. Noen ganger blir forsikrede avvist av eget selskap og trenger bistand både fra egen advokat og takstmann.

Få et pristilbud!

Du kan også ringe (+47) 400 53 198
eller bruke kontaktskjemaet vårt.

Hei! Har du noen spørsmål?

Mitt navn er Ivan Bredo Isaksen, og jeg er daglig leder i Spira Takst AS. Med mange års erfaring i bransjen har jeg opparbeidet meg en bred kompetanse innen taksering, og jeg er her for å hjelpe deg med alle dine takstbehov.

Trenger du en takst eller hjelp fra en erfaren takstmann? Ta kontakt!