Reklamasjonstaksering

Faglig bistand i forbindelse ved reklamasjon ved eierskifte, kjøp av bolig, salg av bolig, etter overtakelse ny bolig, og etter håndverkertjenester.

Mer om reklamasjon

De forhold det reklameres på må presiseres av oppdragsgiver eller oppdragsgivers advokat. Det er dette som blir vurdert og tatt med i en reklamasjonsrapport.

De reklamerte forhold må dokumenters grundig og godt.

Din advokat/ jurist vurderer om de forhold det reklameres på gir grunn for å kreve prisavslag, retting eller heving av kjøp.

Grunnlag for reklamasjon reguleres av ulike lover. Blant annet avhendingsloven, bustadoppføringsloven, håndverkertjenesteloven som kan gi rettigheter til å kreve retting, prisavslag, eller heving av kjøpet.

Reklamasjonstaksering kan være en tidkrevende prosess eller en rask og effektiv prosess. Derfor er det viktig å engasjere en erfaren og uavhengig takstmann fra Spira Takst, som leverer en objektiv vurdering av tekniske detaljer, gjeldende regelverk, beskrivelse av mangelsforholdet, samt årsak og omfang.

Spira Takst tilbyr bistand til boligkjøpere, boligselgere, kjøpere av håndverkertjenester, offentlige aktører og entreprenører i tvistesaker. Med en grundig tilnærming sikrer vi at alle kan stole på takstmannens faktabaserte vurderinger og konklusjoner.

Få et pristilbud!

Du kan også ringe (+47) 400 53 198
eller bruke kontaktskjemaet vårt.

Hei! Har du noen spørsmål?

Mitt navn er Ivan Bredo Isaksen, og jeg er daglig leder i Spira Takst AS. Med mange års erfaring i bransjen har jeg opparbeidet meg en bred kompetanse innen taksering, og jeg er her for å hjelpe deg med alle dine takstbehov.

Trenger du en takst eller hjelp fra en erfaren takstmann? Ta kontakt!